_NEWSLETTER

_Kwiecień 2011

P W Ś C P S N
01 02 03
04 05 06 07 08 09 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

_Wesprzyj Wyspę

_NEWS

«  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38  »

Znamy już listę artystów biorących udział w polskiej (gdańskiej) edycji rezydencji artystycznej Post – Industrial Revolution.

Artyści przyjadą do Gdańska na początku maja, by tu, na terenie dawnej Stoczni, przez miesiąc żyć, pracować, uczyć się, tworzyć. Wernisaż prac, będących wynikiem miesięcznego pobytu, zaplanowany jest na dzień 3 czerwca 2011 w Modelarnii.
>>>

Instytut Sztuki Wyspa & Buffet Klub zapraszają

1 urodziny Buffetu czyli Wielka Stoczniowa Majówka a na niej - pościgi samochodowe, performans, ATAK, Leon, video, Gypsy Pill, SLA, Club Collab & more. 1 maja spotykamy się w Stoczni!

>>>
Publikujemy list protestacyjny, Międzynarodowego Związku Kuratorów (IKT), w obronie uwięzionego przez władze ChRL Ai Weiwei. Światowej sławy chińskiego artysty, architekta, współprojektanta Stadionu Narodowego w Pekinie.

3 kwietnia Ai Weiwei został zatrzymany przez policję na lotnisku w Pekinie, po czym osadzony w nieznanym miejscu. Według szczątkowych informacji docierających z Chin, Ai Weiwei jest posądzany o przestępstwa gospodarcze, bigamię i rozprzestrzenianie pornografii w internecie. Znawcy spraw chińskich oraz rodzina artysty wskazują raczej, że prawdziwym powodem zatrzymania Ai Weiwei jest jego działalność na rzecz praw człowieka i krytyka polityki władz ChRL.
>>>
„What did matter, I felt, was the absence of anything during my short time riding the Subjective Bus Line that pointed - however obliquely or opaquely - to the project’s origin, status, and obvious efficiency as a work of art. - Twierdzi Dieter Roelstraete, belgijski kurator i eseista, w impresyjnej relacji z przejażdżki Subiektywną Linią Autobusową.
>>>
Dziennikarze brytyjskiego The Guardian zrealizowali krótki reportaż o gdańskiej scenie artystycznej, Wyspie i ruchach kontestacyjnych latach 80’. Reportaż wpisuje się w program New Europe, realizowanego przez Brytyjczyków cyklu mini-opowieści o (wciąż) nowych państwach Unii Europejskiej.


>>>